fredag 21 februari 2014

Skohyllan

Sku behöva fixa skohyllan,
sku behöva fixa skohyllan,
sku behöva fixa  
skohyllan.

Att tänka att man sku behöva göra nåt utan att innerst inne riktigt mena det brukar inte ge nåt resultat.
 Vet inte hur många gånger jag tänkt att jag sku behöva fixa skohyllan när jag passerat den det senaste halvåret.
Men så fick jag nog.

 Tidigare var hyllan vitlaserad, men så passade den inte riktigt in i nya hallen. I stället strök jag på två lager vax i brunt, samma som på trappan, och till sist ett varv genomskinligt ytvax för att den sku stå emot skavanker lite bättre.


Och resultatet då? Jodå, den känns mycket bättre!
Själva skohyllan är annars inte så märkvärdig i sig,
 men den funkar!
 Gjorde den på en slöjdkurs för många år sen.
 En vacker dag ska jag gå på flera slöjdkurser för det finns mycket jag sku behöva greja med!


Men hallen i sig känns inte riktigt färdig än. Ängeln sku behöva få nya kläder, för nu känns den lite för rosa, och så saknar jag fortfarande en korg att ha sockor i. (Men som så många gånger förr så VET jag hur den ska se ut, så då gäller det bara att leta tills jag hittar den. Och det brukar inte vara det allra enklaste.) Och så sku vi behöva få upp nåt mer på väggarna, vad är dock frågan. Surrar en del alternativ i huvudet men har inte hittat det rätta ännu. Men det kommer, vi måste väl bo in oss lite mera först bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar