torsdag 19 maj 2016

Vad är det där för spektakel?

-Frågade min man när han gick förbi
 där jag satt och knåpade i hallen!

 
Ett växtstöd förstås!

Till mina luktärter 
som jag fick av en väninna i början av maj.

Blundar och ser ett frodigt,
 blommande och urtjusigt spektakel
 när de här små växt till sig lite (eller mycket)


Hur det blir återstår att se sen i mitten av sommaren!
Och om de fortfarande lever då lovar jag att komma med ett bildbevis!

Plockade ihop några kvistar vide.
 Började med att stoppa ner några kvistar i ämbaret, 
som jag fyllt med mull, 
som fick utgöra själva stommen.
Snurrade sen fast lite klenare kvistar,
som jag formade som cirklar, runt stommen. 
För att få det lite stadigare
 knöt jag fast kvistarna med lite band. 
 Och sen planterade jag dit mina luktärter!

Sånt här gillar jag. 
Det var roligt att göra, 
och inte speciellt svårt heller! 
Gillar att få en idé,
verkställa 
och få den klar samma dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar