onsdag 11 februari 2015

Hål.


Kan man verkligen få hål på sina sockor,
frågar han som har välsignats med varma fötter av oss två.

Ja säger jag, som inte skulle överleva länge utan mina, sockor alltså.
De är verkligen i flitigt bruk, både dag och natt kan tilläggas.
 Och är det ruggigt är det inte ovanligt att det sitter två par på mina fötter.
 Varmt och skönt!

Men jaa, man kan alltså få hål på sockor. 
Och idag har jag fixat till några av hålen på två par. 
Ännu fyra par väntar på sin tur...
men sen ni, ja sen har jag sex "nya" sockor att använda igen! 
Tjohoo!

Kanske du också har några hål som borde stoppas.
 Kan kännas lite motigt att komma igång, jag vet!
(Varför tror ni annars att det funnits sex par i högen som ska fixas.
 Men sen när man väl är igång går det fort!)

Vill ni ha tips på hur man kan lappa hål så kan ni titta här,
Lee på Strömsö instruerar.  
Och för precis som Lee säger så är det ju nog enklare att lappa ett hål
 än att sticka ett par sockor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar